Wat iedereen zou moeten weten over Mindful joggen


Tegenwoordig komt er bij lopen al gauw heel wat meer kijken dan enkel je loopschoenen aantrekken.

Heb je ook al gemerkt dat je makkelijk een kwartier bezig bent met je voor te bereiden?

Ja, je loopschoenen trek je inderdaad aan, maar ook je hartslagmeter en/of intelligente horloge.
Je zoekt op welke muziek je wil beluisteren wanneer je loopt, en waar heb je nu ook weer je oortjes achtergelaten?

En vergeet zeker niet je tracker app op te starten.
Hoe weet je anders hoe snel je gelopen hebt?

Bij Mindful joggen laat je al deze gadgets (behalve je schoenen uiteraard) achterwege en richt je je tijdens het lopen volledig op je lichaam en je sport.

Je loopt om je hoofd leeg te maken en je te ontdoen van stress. Door al die bijkomstige technologie achterwege te laten, ben je in staat volledig aanwezig te zijn in het nu.

Tips voor Mindful Joggen


  1. Als je wil starten met Mindful joggen, loop dan eens een andere route dan diegene die je gewend bent. Dat zal het eenvoudiger maken af te stappen van al je gadgets.
  2. Neem onder het lopen geregeld even de tijd om je te concentreren op je ademhaling. In door je neus, uit door je mond. Kies een tempo waarbij je niet buiten adem raakt.
  3. Laat je niet tegenhouden door het weer of het seizoen. Mindfulness leert je het moment te accepteren zoals het is.
  4. Heb vertrouwen in je lichaam en wat het je aangeeft. Als je een tempo vindt dat aangenaam aanvoelt, hou dit dan aan, ongeachte hoe snel je thuisgelaten app je steeds vertelde dat je zou moeten lopen.
  5. Wees je bewust van je omgeving. Nu je geen playlist meer hebt opstaan kan je van je omgeving genieten. Richt je blik dan ook op het oneindige en voel je niet schuldig om eens te stoppen bij een mooi uitzicht of een interessant gebouw.

Lopen of wandelen, het draait er om dat een bewuste manier te doen. Maak tijd voor jouw gedachten en laat ze toe.

Wil jij meer weten over mindfulness? Lees dan zeker het dit artikel dat uitlegt wat het net is!

Ik ben er zeker van dat jij dat kan!


Wil jij graag zelf voelen wat Mindfulness kan doen voor jou?

Probeer dan zeker deze 3 gratis oefeningen. Zo kan jij ontdekken wat het voor jou kan betekenen.

Veel succes ermee!

BE HAPPY!

Bettina en het Happy Team

.