Hoe kan je Mindfulness gebruiken in je relatie zodat je terug verliefd wordt

Mindful in je relatie, kan dat?


Een relatie vraagt wat werk, dat weet iedereen. Je krijgt er ook veel van terug. Vandaag vertel ik je graag over hoe Mindfulness kan bijdragen aan jouw relatie. 

Ik geef je enkele nuttige tips over hoe je Mindful kan zijn, samen.

Heb je een vaste partner en wil je graag een gezonde relatie?


Zijn er misschien communicatieproblemen binnen je relatie en wil je die graag oplossen.

Zoek je een goede manier om met respect met je partner om te gaan?

Dan kan Mindfulness je helpen.

Wanneer je Mindful met je relatie en je partner omgaat, dan verbeter je jullie onderlinge communicatie en geef je elkaar de ruimte om jezelf te zijn.

Wat betekent Mindful zijn in je Relatie?


Mindful zijn in je relatie gaat verder dan even tijd maken voor elkaar. Het is meer dan van je partner het zoveelste puntje op je to-do lijst maken. Herken je het ook? Dat voortdurend rondlopen want er is nog zo veel te doen en wanneer je met je partner op de bank zit val je in slaap van uitputting?

Wanneer je Mindful bent in je relatie kijk je dieper naar de behoefte en verlangens van zowel jezelf als je partner. Je bent je bewust van wat je wil terugvinden in de liefde. Je slaagt erin je partner aandacht te geven zonder te oordelen of te becommentariëren.

Net zoals je tijdens een meditatie je gevoelens en gedachten zonder oordeel aanvaardt, zo stel je jezelf ook open op naar je partner toe.


Tips om Mindful te zijn in je Relatie


  1. Geef je partner de ruimte om de dingen op zijn/haar manier te doen, ook al zou jij het op een andere wijze gedaan hebben. Wees je ervan bewust dat jouw manier slechts een andere manier is en daarom niet de enige juiste.
  2. Waardeer je partner en geef erkenning voor de dingen die hij/zij doet. Je kan al heel ver komen met een simpele 'dankjewel, dat is fijn'.
  3. Als je in een discussie terecht komt - het maakt niet uit over welk onderwerp - stel jezelf dan eens de vraag 'hoe belangrijk is dit voor mij'? Het kan je helpen de discussie los te laten en tot een conclusie te komen.
  4. Maak duidelijke afspraken en geef eenduidig aan wat je wil. Heel wat frustratie ontstaat uit onduidelijke communicatie. Heb dus geen angst om uit te spreken wat je van je partner verwacht.
  5. Geef elkaar af en toe eens een joker. Misschien is het jouw beurt om deze week te stofzuigen maar heb je er absoluut geen zin in, dan kan je je joker inzetten. Hetzelfde geldt voor je partner.



Ik geloof dat jij een gezonde en leuke relatie kan creëren op deze manier. 

Ik raad het boek "Mindfulness in je relatie" aan van Dr David Dewulf. Hij is reeds jaren werkzaam met mindfulness. Het heeft een grote meerwaarde in mijn relatie gebracht!


Veel Liefs, 

Bettina & het Happy Team! 


.