Ben je een vegetariër , dan is dit voor jou.

Is gezonde voeding niet genoeg?

Voedsel, het meest belangrijke in je leven. Zonder eten en water kan je niet overleven. Daarom is het net zo belangrijk te weten dat wat je in je mond stopt. Soms kan voeding alleen niet genoeg zijn, en roep je best de hulp in van enkele supplementen. 

Ik ben langer een vegetariër. Ik merk dat ik me daardoor beter in mijn vel voel, maar merk soms ook dat ik me wat slapper voel of wat meer vatbaar ben voor een zwak momentje. Niet erg, de voordelen wegen op tegen de nadelen, en nog beter als ik dan dit kan goed maken met enkele voedingssupplementen. 

Maar welke?

Voeding, je moet er wel echt mee bezig zijn. Je kan niet kiezen om een heel ongezond en slecht gevarieerd eetpatroon te hebben, en dan je schade inhalen met enkele pilletjes. Ook ik heb wel eens een dagje waar ik wat meer eet, waar ik eens zondig, maar ik wil over de grote lijn wel zorg dragen voor mijn lichaam. Dat doe door bijvoorbeeld vegetariër te zijn. Er zijn vele redenen waarom het goed is vegetarisch te leven, maar een gezond leven leiden is toch een belangrijke factor.

Het is een combinatie van een gezond eetpatroon samen met enkele extra vitamines en mineralen. Jij als vegetariër zal waarschijnlijk al een goede dosis groenten binnenkrijgen, dat is geweldig. Toch zijn er nog andere vitaminen en mineralen die jij extra kan gebruiken om je op je best te voelen.

Er zijn zoveel supplementen, voor zoveel verschillende kwaaltjes of voedingsstoffen... hoe weet je welke de beste voor jou zijn? 

Dat is heel moeilijk te bepalen. Daarom wil ik je helpen. Het is heel belangrijk, zeker als vegetariër, te weten wat je nodig hebt om een gebalanceerd en gezond dieet te hebben. Ik heb doorheen de jaren al veel soorten voedingssupplementen geprobeerd, en er zijn enkele goede, maar ook vele minder goede. Ik vind het belangrijk die goede toch even voor jou naar voor te schuiven, want ik weet wat voor een (lange) uitdaging het was om de juiste voedingssupplementen te selecteren. Daarom geef ik je nu wat informatie over de nodige supplementen.

Waarom supplementen?

Niet alle supplementen zijn goed voor je. Plantaardige supplementen krijgen vooral een voorkeur, omdat deze geen schadelijke stoffen hebben en natuurlijk zijn. Als vegetariër is dat natuurlijk heel belangrijk. Ook heb je als vegetariër vaak een ander eetpatroon, waardoor het nodig is sommige voedingstoffen toch op een alternatieve manier binnen te krijgen. Laat me je daarom vertellen over de belangrijkste supplementen die jij best in je kast zet.

De producten van Mannavital zijn heel geschikt voor iedereen, en zeker voor vegetariërs. Bij Mannavital zetten ze alle informatie duidelijk op de verpakking, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan. Voedingssupplementen moeten niet goedgekeurd worden door bepaalde procedures of onderzoeken, dus het is zeer belangrijk dat je bij vertrouwde bronnen terecht kan. 

Voor mij is Mannavital een zeer betrouwbare bron en dus zou ik het zeker aanbevelen.

Onmisbare Supplementen goed voor vegetariërs


IJzer

Je lichaam zit vol rode bloedcellen. Die rode bloedcellen zijn heel belangrijk, maar door vermoeidheid of gewoon omdat je lichaam niet veel ijzer opneemt, kan je wel eens met een tekort kampen. IJzer zit in bladgroenten, maar ook in zeewier. Als je een ijzer tekort hebt, kan je je slap voelen

Gebruik daarom IJzer Platinum van Mannvital. Die zullen je helpen met de vorming van die rode bloedcellen en je B-vitamines zoals foliumzuur, B6 en B12. Ze helpen je samen naar een minder vermoeid leven en zorgen zo voor een beter zuurstoftransport in het lichaam.

Bestel hier het beste voedingssupplement voor ijzer.

Vitamine B12


Wanneer je veel groenten eet, geen vlees, is het heel normaal dat je een tekort aan B12 hebt. Het zit namelijk niet in plantaardig, natuurlijk voedsel. Wanneer je te weinig B12 in je lichaam hebt, kan het leiden tot zenuwschade. Ook wanneer je een dagje ouder wordt, wanneer je intensief sport... vitamine B12 heb je snel te weinig.

Het meest eenvoudige is om te gaan voor een zuigtablet, je zal zien, dat is ook het meest gebruiksvriendelijk. Wanneer je kiest voor de vitamine B12 Platinum van Farmaline, heb je door 1 tablet 1000 mcg vitamine B12. Het bevat ook foliumzuur. Zo zal jij een betere vorming van rode bloedcellen hebben, een betere functie van je zenuwstelsel en zal je immuunsysteem er weer voor even tegenkunnen.

Vitamine C


Heb je soms het gevoel dat je geen sterke weerstand hebt? Wel, dan heb je meer vitamine C nodig. Het zal je helpen meer weerstand te bieden, een beter immuunsysteem op te bouwen en zorgt voor celbescherming tegen schadelijke stoffen. 

Het zit wel al in groenten en fruit, maar is vaak niet genoeg. Niet alleen wanneer je vlees weert zal het je helpen, ook wanneer je veel stress ervaart kan het je helpen. Je zal zien dat je minder vermoeid bent, je mentaal beter voelt en je je niet langer futloos moet voelen.

Neem zeker de Vitamine C Platinum van Mannavital. Hij is plantaardig, en is vrij van suiker. Probeer deze zeker!


Maakt het wel echt een verschil?

Ik kan nu wel zeggen dat het belangrijk is vitaminen en mineralen binnen te krijgen en die extra te nemen door voedingssupplementen... maar helpt dit ook echt? Ik ben eens gaan rondvragen en ik merkte toch wel een duidelijke trend op.

Enerzijds waren er de mensen die al jaren supplementen gebruikten en zij merkten op dat ze hun niet langer vermoeid voelden, of toch niet zo frequent als vroeger. Doordat ze het al zo lang innamen, vergaten ze soms dat het een positief effect had. Zo vanzelfsprekend wordt het dus na een tijdje.

Ook had je de mensen die het sporadisch innamen. Zij merkten elke keer wel op dat het een verschil maakte, maar hadden niet genoeg discipline om het ook elke dag in te nemen. Ze vonden dus wel dat het hen hielp, maar hadden net te weinig motivatie om door te zetten. Waardoor ze ook nooit het volle effect konden zien en het beste gezondheid bereikten.

Als laatste had je de mensen die vol goesting aan de supplementen begonnen, maar dan na enkele weken het vergaten ze in te nemen. Ze merkten na een week ongeveer dat ze hun niet goed voelden en beseften toen dat het door de voedingssupplementen kwam. Zij misten de supplementen dus wel echt en zijn vanaf toen ook echt fervente gebruikers geworden. Zij beseften wat voor verschil het maakte en vonden de tips een echte meerwaarde.

Wat nu?

Het is vooral belangrijk te weten dat je enkel de supplementen moet innemen die je nodig hebt. Je moet niet onnodig ijzer gaan innemen bijvoorbeeld, want dan zal dat eerder negatieve gevolgen hebben. Daarom is het heel belangrijk te kijken of die symptomen ook echt bij jouw situatie passen. Weet wel dat er twee vitamines zin die altijd en overal winnen, die dus het belangrijkste zijn voor jouw lichaam. Het zal je niet verbazend at het hier over vitamine B12 en vitamine D gaat. 

B12 is een supplement dat je heel het jaar door best inneemt, terwijl vitamine D in de zomer normaal genoeg aanwezig is en je het alleen in de winter best extra neemt.

Hopelijk ben je wat wijzer geworden en weet jij nu welke voedingssupplementen voor jou geschikt zijn. Twijfel je nog, neem dan zeker contact met me op!

Wees verbaast van hoe goed je jezelf kan doen voelen!

BE Mindful, Be Happy,

Bettina en het Happy Team.