Week 6 
Actief Mindfulness toepassen 

Hallo vriend ☀

Heb jij zin in een nieuwe actieve tip? 

Ik zit vol goede moed en goede energie. Ik ben zeker dat al dat bewust bewegen er iets mee te maken heeft. 

Hopelijk merk jij ook een verschil en kan je genieten van een wandeling of loopje! 😉

Deze week gaan we hopen op mooi weer, zodat we buiten aan het werk kunnen

Vergeet zeker niet jouw beweegschema in te vullen! 


Opdracht van vandaag

Ga eropuit in je eigen tuin!  Er is altijd wel werk in de tuin, dus pak je schop en handschoenen en ga naar buiten!  Een halfuurtje werken gaat zo om, en je zal zien, je hebt heel wat stappen verricht! 

Als je niet de optie hebt in de tuin te werken, wandel dat eens een blokje om en bekijk de mooie natuur of omgeving die je in je eigen buurt hebt! 

Hier enkele tips hoe het jou kan helpen: 

1. Wees Mindful door de tijd te nemen om je werk voor te bereiden.

Vlieg niet meteen in de eerste beste taak die je kan bedenken, maar installeer je en overloop welke taken je te wachten staan. Stel prioriteiten en organiseer je werk. . Maak eventueel fysieke to-do lijstjes. Dit kan op papier, maar er bestaan tegenwoordig ook heel wat nuttige apps en programma's die je hierbij kunnen helpen.

2. Neem af en toe bewust adem.

Meerdere studies hebben al aangetoond dat onze ademhaling invloed heeft op ons stressniveau. Neem dus geregeld een momentje de tijd om je bewust te worden van je ademhaling. Adem een paar keer diep in en uit. Zeker wanneer je het gevoel hebt dat het je allemaal even teveel wordt, kan het helpen om bewust adem te halen.

3. Kijk heel bewust naar alles rondom je 

Probeer je te focussen op alles wat je ziet, wat je ruikt en welke gevoelens dit opwekt. Bij het tuinieren zal je ook vaak zien dat je 'alleen bent met je gedachten'. Profiteer daarvan en denk eens na over wat je denkt en besef vooral dat het allemaal acceptabel is. Geef alles een plaats en geniet van alles rondom je. 

Ga aan het werk in je tuin of ontdek de buurt.