Happy Life


Gelukkig, Gezond en Geweldig leven 

 Dag 37

Goedemorgen op dag 37 ☀
Hé lieve vriend,

Gezond en gelukkig zijn, wil meer zeggen dan alleen maar groenten eten.... Het is iets wat veel mensen denken, maar het is niet zo. Toch is het belangrijk wat minder vlees te eten.  

Je denkt misschien dat je je toch af en toe slecht zal voelen en minder sterk, maar niks is minder waar! Hieronder leggen we je even uit waar we het over hebben! 

Succes! 

Eet jij je vriend op?

Dieren hebben ook rechten! We houden allemaal van onze huisdieren, toch? De wereld staat stil wanneer ons huisdier sterft, maar als we aan tafel gaan en er ligt een dik stuk vlees op ons bord vreten we ons ziek zonder bij stil te staan welk leed we eigenlijk opeten. Er worden jaarlijks miljarden dieren mishandeld en gedood die wij daarna dood leuk opeten? Zonder bij stil te staan wat we eigenlijk aan richten. We kunnen ons perfect voeden zonder vlees te eten. 

Voordelen van vegetarisch eten?

De energie van vlees en het doden van een dier kunnen belemmeren bij het ontwikkelen van je bewustzijn en innerlijk zuiverheid. Daarom en nog vele andere redenen raden wij vegetarisme sterk aan.

Invloed van vlees op onze darmen

Net als met granen is onze consumptie van vlees in de recente geschiedenis sterk toegenomen. Dit heeft naast zijn impact op het milieu ook een sterke impact op onze gezondheid. De invloed van rood vlees werd meerdere malen onderzocht en het resultaat was nooit gunstig. Wij hebben het hierbij voornamelijk over rood vlees.

Rood vlees is, anders dan wat vele mensen denken, niet enkel vlees dat rood ziet. De term omvat vlees van runderen, varkens, schapen en geiten, evenals vlees dat in een fabriek verwerkt werd (gehakt, hamburgers, worsten, enz.).

De vele onderzoeken die reeds werden uitgevoerd hebben aangetoond dat het eten van rood vlees problematisch wordt wanneer er meer dan 500gr per week wordt geconsumeerd.

Rood vlees bevat L-carnitine, een aminozuur dat de darmflora verandert. Je darmflora is uiterst belangrijk voor een goede vertering en een goede opname van voedingsstoffen. De verandering die de L-carnitine teweeg brengt verhoogt je risico op hart- en vaatziekten. Bovendien zorgt deze verminderde variëteit in darmbacteriën ervoor dat je prikkelbare darmsyndroom kan ontwikkelen.

Ook je risico op de ontwikkeling van darmkanker is hoger wanneer je meer dan 500gr rood vlees per week eet; een stijging van risico van zo'n 20 tot 30%.

Al bij al zorgt rood vlees dus voor een onbalans in je darmen, met gezondheidsproblemen tot gevolg.


Probeer je vleesinname dus te minderen voor zover als voor jou haalbaar is. Sta stil bij de gevolgen en trek je eigen conclusies hieruit. Elke dag dat je vegetarisch eet, is een dag gewonnen! 

    Op jouw succes en tot morgen, 😉

    Je grootse supports

    Bettina en het Happy Team

    Je staat niet alleen, stel al je vragen in de "Happy Life Club". Wij staan voor je klaar.